Grafiki, zdjęcia i multimedia dominują dziś nie tylko w internecie, ale i w przestrzeni publicznej, a każdy poważny przedsiębiorca powinien zadbać o to, by zapewnić firmie i jej produktom widoczność w wybranej przestrzeni, a optymalnie – wyróżnić je na tle konkurencji. Grafiki, zdjęcia produktów, zdjęcia portretowe pracowników zajmujących się obsługą klienta i kadry menedżerskiej lub właścicieli, są najlepszym narzędziem do graficznego kreowania wizerunku. Niezależnie od medium, w jakim zostaną wykorzystane i metody rozpowszechniania, zwracają uwagę, aktywnie budują wizerunek i przyciągają uwagę. Swoje zadanie spełnią jednak jedynie pod pewnymi warunkami. Pierwszym i podstawowym z nich jest jakość i profesjonalizm.
Profesjonalna sesja zdjęciowa – zdjęcia biznesowe
Profesjonalna sesja zdjęciowa i wykonane w jej trakcie fotografie niosą ze sobą przekaz marketingowy i reklamowy. Profesjonalizm oznacza w tym przypadku nie tylko umiejętność wydobycia i podkreślenia najważniejszych cech fotografowanej osoby czy fotografowanego produktu, wymaga również nieschematycznego podejścia. Przy czym o ile profesjonalne portfolio hostessy lub modelki można przygotować kładąc nacisk na artyzm i daleko idącą oryginalność ujęć, o tyle zdjęcia typu packshot czy zdjęcia portretowe pracowników wymagają ścisłego trzymania się ram konwencji biznesowej. Nadanie im oryginalnego rytu bywa nie lada wyzwaniem.